V kině se mi líbí-nelíbí / Klinická smrt české kinematografie

31. 1. 2011 / Přemysl Martinek
téma
Placený

Dějiny filmu lze pojímat různě. Milan Klepikov ve svém textu Bod zlomu z roku 2001 vyzdvihává několik okamžiků, kdy se technické inovace promítly do struktury filmového vyprávění a filmové formy. Tyto mezníky jsou v rámci analýz mainstremové a umělecké kinematografie interpretovány různě, protože každý z těchto typů filmové produkce se modernizaci záznamových a projekčních systémů přizpůsobuje jinak a s jinými výsledky. Dnes bychom za takovýto předěl mohli pokládat digitalizaci filmové projekce. Zdá se však, že tento proces je jen jedním z aspektů daleko širší změny, která postihuje samotný formát celovečerního fikčního filmu a jeho divácké zázemí v klasických kinech.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Smrt filmu

73 / leden 2011
Více