Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Téma: Autobiografičnost ve filmu

téma: Autobiografičnost ve filmu / Helena Bendová komentáře (1)

Téma: Autobiografičnost ve filmu

Oblast autobiografických filmů (tedy mj. filmů deníkových, esejistických, filmových dopisů, autoportrétů i autobiografií v úzkém slova smyslu) je oblastí zvláštně hraniční – mnoho z autobiografických filmů přímo či nepřímo tematizuje hranici mezi fikcí a dokumentárností, uměním a životem, soukromým a veřejným, subjektivním a objektivním, záměrným a nezáměrným. Autobiografické snímky díky tomu vyvolávají množství otázek nejen estetických (prostředky vytváření subjektivity ve filmu, specifická pozice autora a diváka atd.), ale též sociálních či psychologických (motivace vedoucí k autobiografické tvorbě, sociální funkce autobiografických děl při konstrukci vlastní identity atd.). V tomto čísle Cinepuru je téma autobiografičnosti zkoumáno v textech věnovaných především konkrétním tvůrcům (Naomi Kawase, Jean Eustache, Akira Kurosawa, Vít Pancíř) a filmům (Tarnation, Jsem sexuální maniak), které jsou uvozeny obecnějším článkem shrnujícím základní rysy a historické proměny autobiografické tvorby.

Přečteno 12079x

Článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1 /4

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

ron.silliman@verizon.net   (12.6.2007 14:29)

nah pizdetc

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #123

#123

červen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Steven Soderbergh / Experimentující samouk v Hollywoodu

Skici teorií her / Od procesu civilizace k elektronickým fikčním světům

Ukradené obrazy / Exkurz k teoretickým počátkům genderového zkoumání filmu

Editorial č.60 / Hranice interpretace

Neostré hranice filmového herectví / Obecné vymezení a jejich meze


RUBRIKY

anketa (24) / český film (81) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (97) / fenomén (73) / festival (82) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (795) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (717) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (104) / reflexe (24) / report (108) / rozhovor (159) / scénář (4) / soundtrack (44) / téma (891) / televize (101) / tisková zpráva (1) / událost týdne (233) / video (2) / videoart (16) / videohra (61) / web (42) / zoom (156)

Cinepur #50 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007

Z obsahu tištěného čísla:

Kino samotné / Autobiografičnost v díle Jeana Eustache (Jakub Arpel, téma)

Královna / Britské impérium čelící moderní době (Kamil Fila, kritika)

Atentát v Ambassadoru / Tak nám zabili Bobbyho (Jindřiška Bláhová, kritika)

Babel / Nemluvit (Jan Hlubek, kritika)

Téma: Autobiografičnost ve filmu (Helena Bendová, téma)

Vlajky našich otců / Dopisy z Iwo Jimy (Radomír D. Kokeš, kritika)

+ více...